گلفام حسن

وبلگ حسن

گلفام حسن

وبلگ حسن

ماسک و درمان جوش زیر پوستی دردناک صورت و در ناحیه تناسلی

جوش زیر پوستی

جوش زیر پوستی ،جوش زیر پوستی دردناک،جوش زیر پوستی چیست،جوش زیر پوستی در ناحیه تناسلی،جوش زیر پوستی پیشانی،جوش زیر پوستی لاله گوش،جوش زیر پوستی بزرگ،جوش زیر پوستی روی بینی،جوش زیر پوستی بیضه،جوش زیر پوستی دردناک روی بینی،جوش زیر پوستی دردناک در ناحیه تناسلی،جوش زیر پوستی دردناک بینی

جوش زیر پوستی

به گزارش سایت جسارت جوش های زیر پوستی به دلیل اختلال عملکرد غدد چربی پوست ایجاد می شوند. معمولا غدد چربی با مقداری سبوم مسدود می شوند و این باعث تورم سطح می شود و بعد با خاراندن آن تبدیل به یک توده قرمز رنگ دردناک روی پوست می شود. پس هرگز این کار را انجام ندهید.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد جوش زیر پوستی صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

جوش زیر پوستی یا آکنه چیست

بیماری آکنه درحقیقت التهاب مزمن غدد سباسه پوست می باشد که ازسنین نوجوانی آغاز می شود شروع آن به شکل جوش زیر پوستی همرنگ پوست و گاهی جوش برجسته و سرسیاه یا سرسفید می باشد که این ها می تواند تبدیل به جوشهای التهابی برجسته قرمز یا چرکی شود وحتی کیستهای بزرگ چرکی هم ایجاد گردد. محل این نوع از جوش و ضایعات آکنه ای بیشتر در صورت و گاهی در تنه می باشد. شدت این نوع از جوش از انواع بسیار خفیف که نیازی به درمان ندارد تا انواع بسیار شدید متفاوت استجو. در موارد شدید بیماری می توان شدت بیماری را با درمان جوش زیر پوستی صورت به موقع کم نمود واز ایجاد جای جوش روی صورت نیز پیشگیری نمود. مهمترین نکته در بیماری آکنه به جا گذاشتن فرورفتگی ها و برجستگی هایی برروی پوست فرد مبتلا پس از بهبودی ضایعات می باشد حتی گاهی جای جوش باقی مانده به شکل ضایعات قرمز یا قهوه ای روی پوست باقی می ماند. به همین علت درمان جوش زیر پوستی صورت از این نوع، باید هر چه سریعتر انجام شود تا از ایجاد جای جوش و بد شکلی های صورت جلوگیری شود.

انواع جوش زیر پوستی

آکنه خفیف : این نوع شایعترین نوع از جوش زیر پوستی است و حدود ۸۰ درصد مبتلایان را تشکیل می دهد و خوشبختانه معمولا بدون هر گونه عارضه یا ایجای جای جوش با درمان های موضعی یا لیزر بهبود خواهد یافت. پاسخ درمان جوش زیر پوستی صورت در این گروه بسیار عالی است. آکنه متوسط : حدود ۱۰% افراد دچار نوع آکنه متوسط می شوند در این نوع از بیماری تعداد جوشهای متورم بیشتر از جوشهای سطحی است که تمایل به بزرگ شدن دارند و گاهی این جوشهای متورم و غیر چرکی به جوشهای متورم و چرکی تبدیل می شوند . اگر جوشها را فشار ندهیم یا آنها را از جا نکنیم پوست کاملاً سالم و طبیعی می ماند و با درمان های موضعی یا لیزر بدون ایجاد هرگونه جای جوش بهبود می یابد. درمان جوش زیر پوستی صورت در این گروه ضروری می باشد. آکنه شدید : درصد بسیار کمی از افراد دچار جوش زیر پوستی از نوع آکنه شدید می شوند و تعداد آنها از ۲ تا ۳ درصد تجاوز نمی کند و معمولا جوشها زیادتر و مقاومتر و به نواحی بیشتر بدن از قبیل وسط و حتی پائین پشت تا بالای بازوها گسترش می یابند. متاسفانه این نوع از ضایعات در صورت عدم درمان، ایجای جای جوش و بد شکلی های ناراحت کننده ای در صورت می گردند بنابراین باید هر چه سریعتر این ضایعات تحت درمان قرار گیرد. برای درمان جوش زیر پوستی صورت از این نوع، علاوه بر کرم های موضعی معمولا داروهای خوراکی نظیر رواکوتان و برخی آنتی بیوتیک ها نظیر داکسی سیکلین لازم است. در گروهی از موارد در صورت عدم مصرف رواکوتان می توان از لیزر نیز استفاده کرد.

دلایل ایجاد جوش زیر پوستی

_ یکی از دلایل لوازم آرایشی هستند. استفاده از کرم پودر، ضد آفتاب و مرطوب کننده های سنگین باعث ایجاد جوش های زیر پوستی می شود. _ از ور رفتن با جوش های سر سفید و سر سیاه پرهیز کنید چون باعث ایجاد جوش های زیر پوستی می شوند. _ در دوران قاعدگی تغییرات هورمونی در بدن باعث ایجاد جوش های زیر پوستی می شود. _ بهترین راه درمان این جوش ها ور نرفتن با آن هاست. زیرا با این کار التهاب را دو برابر می کنید و باعث می شوید جای جوش در طولانی مدت روی پوست باقی بماند. به محض این که متوجه جوش ها شدید از آنتی بیوتیک های موضعی استفاده کنید. آنتی بیوتیک ها خاصیت ضد التهاب و ضد میکروب دارند و باعث می شوند جوش های زیر پوستی هر چه زودتر درمان شوند. در ضمن محصولاتی استفاده کنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد زیرا قرمزی پوست را می گیرد و سطح PH پوست را تنظیم می کند. اکنون که دانستیم جوش های زیر پوستی چه هستند و چگونه ایجاد می شوند باید به فکر درمان ای خانگی برای آن ها باشیم.

بیشتر بخوایند :

سه نما


درمان التهاب سینوسی با فشرده سازی داغ

درمان التهاب سینوسی با فشرده سازی داغ

این درمان خانگی سینوسی در کاهش درد و التهاب گونه ها و مناطق اطراف ابرو بسیار موثر است. این درد اغلب با خم شدن یا لولیدن احساس می شود. برای از بین بردن درد، کافی است یک حوله را در آب گرم قرار داده و حوله را برای برداشتن آب فشار دهید. سپس آن را به مدت 3 دقیقه روی گونه ها و پیشانی خود قرار دهید. قابل توجه است که فشرده سازی داغ کمک می کند تا مخاط را از بینی بردارید و سینوس ها را باز کنید و درد و التهاب را از بین ببرید.
درمان التهاب سینوسی با شستشوی بینی

تغذیه با سر استریل یک درمان موثر برای باز کردن سینوس ها است. این درمان به عنوان یکی از امن ترین و ارزان ترین راه حل برای کاهش عفونت سینوس شناخته شده است. این به اندازه کافی برای پر کردن سرنگ از سر من است و محتویات محلول را به یکی از سوراخ های بینی فشار دهید. در این حالت، هوای نفس عمیق از طرف دیگر سوراخ از طریق مایع بینی ذخیره می شود.
خوردن سینوز التهاب

استفاده از بخور دادن یکی از مؤثرترین وسایل خانگی برای التهاب و عفونت های سینوس است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند توصیه می کنند که از بخور دادن برای باز کردن سینوسی خود سه تا چهار بار در روز استفاده کنید. فقط آب را در یک کاسه کوچک جوش بیاورید و سر خود را با یک حوله تکان دهید و آن را به طور مداوم به مدت 10-15 دقیقه وارد کنید. این کمک می کند تا غشاهای مخاطی ضعیف دستگاه تنفسی را از بین ببرید و بینی خود را باز کنید و درد و التهاب سینوس ها را کاهش دهید.
درمان التهاب سینوسی با سرکه سیب

قسمت اصلی سرکه سیب، اسید استیک، از رشد باکتری جلوگیری می کند و در درمان عفونت سینوس بسیار موثر است. توصیه می شود یک لیوان آب گرم بخورید که به یک قاشق چای خوری سرکه سیب سیب و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه شده است. توصیه می شود که این درمان برای یک هفته ادامه یابد. علاوه بر این، شما می توانید یک یا دو قاشق چای خوری آب سیب را در آب گرم قرار داده و آنرا بمالید.

التهاب پلک و خستگی

التهاب پلک و خستگی

خستگی می تواند باعث تورم چشم شود. نگهداری آب در طول شب نیز می تواند به چشم آسیب برساند. این می تواند موجب تورم چشم ها در صبح شود. به خصوص اگر فرد به خوبی خواب نداشته باشد. قرار دادن یک قله خنک در حالی که نگه داشتن سر خود را بر روی بالش ممکن است مفید باشد. نوشیدن یک لیوان آب ممکن است به کاهش حجم مایع و تورم کمک کند.التهاب پلک ها و گریه کردن

Image result for ‫توضیحات التهاب پلک‬‎


گریه می تواند باعث انقباض رگ های خونی کوچک در چشم ها و پلک ها شود، به خصوص اگر گریه بیش از حد شدید و طولانی باشد. پلک های تورم که پس از گریه فرد ظاهر می شود می توانند از انباشت سیال حاصل شود که نتیجه افزایش فشار خون در یک نقطه در اطراف چشم است. استراحت، خنک نگه داشتن، بالا بردن سر و آب آشامیدنی می تواند مفید باشد.


التهاب پلک و محصولات آرایشیآنفلوآنزا و پاکسازی چشم هنگامی که محصولات آرایشی و مراقبت از پوست به چشم می آیند، می توانند به چشم و بافت اطراف آن آسیب برسانند، باعث تورم و ایجاد قرمزی و درد می شوند. واکنش های آلرژیک به این ماده همچنین می تواند به پلک های تورم منجر شود. اگر افراد سوزش و تورم را تجربه کرده باشند، باید از قطره های بینی که در داروخانه ها استفاده می کنند استفاده کنند. این برای کم کردن ناراحتی بسیار مفید است. اگر سوزش ادامه یابد یا بدتر شود، باید با متخصص چشم تماس بگیرد. از قطره خونریزی چشم یا سایر محصولات دیگر برای کاهش درد اجتناب کنید. این محصولات می توانند واکنش های شیمیایی شدید با لوازم جانبی و محصولات مراقبت از پوست ایجاد کنند.التهاب پلک ها و التهاب چشمالتهاب چشم عفونی است که در عمق پلک رخ می دهد. این نوع می تواند بسیار سریع منتقل شود و معمولا بسیار دردناک است. حتی یک برش بسیار کوچک می تواند برای ورود به باکتری ها و التهاب چشم ایجاد شود. اگر پلک شدید باشد، قرمز است، باریک یا متورم شده است. کسی باید از مراحل اولیه پیروی کند. التهاب تورم بسیار جدی است که نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد. بسته به شدت عفونت، ممکن است لازم باشد که آنتی بیوتیک ها دریافت شود.